Sigorta Şirketleri Müşteri İhtiyaçlarını Nasıl Karşılar?

Günümüz pazarında rekabetçi kalmak isteyen her işletme, müşterisiyle ihtiyaç duyulan yerde ve zamanda buluşmak zorundadır. Bu hedefe ulaşmak için yapay zeka, makine öğrenimi, veri analitiği, mobil hizmetler, canlı sohbet ve daha fazlası gibi dijital araçlarla desteklenen sigorta sektörü, bu gereksinimleri karşılamak için mükemmel bir zemine sahiptir.


Uniqa iş süreçleri yönetimi (BPM) ve tasarladığı süreçler ile dijitalleşme yolundaki sigorta şirketlerinin operasyonlarını daha verimli hale getirerek, müşteri etkileşimlerini kişiselleştirilmiş deneyimlere dönüştürüyor. Üstelik bunu yaparken bir çok talep sürecini de otomatik hale getiriyor.


Talepler anında işleniyor ve poliçe yazımı daha kısa sürede tamamlanabiliyor. Müşteri hizmetleri de canlı sohbet ve dijital asistanlar aracılığıyla hızlandırılıyor. Çağrı merkezleri arayan kullanıcı hakkındaki tüm bilgileri saniyeler içerisinde görüntüleyebiliyor, sigorta operasyonları ve destek süreçleri hızlanıyor.


İstedikleri hizmeti istedikleri zaman ve yerde almayı bekleyen müşterilerin ihtiyaçları karşılandığı için memnuniyetleri artıyor. Uniqa, sigorta şirketlerine müşterilere özel hizmet sunmak için gerekli araçları sağlıyor. 


Uniqa, sigorta operasyonlarını daha çevik ve ölçeklenebilir hale getiriyor. Özelleştirilmiş kontrol panelleri ve mobil uygulamalar aracılığıyla müşterilere her yerden hizmet sunulabiliyor ve IoT cihazlarından veri toplanabiliyor. Bu veriler, daha doğru kararlar almak için yol haritasını oluşturuyor.


Dijital dönüşüm, bir işletmenin tüm alanlarına müşteri odaklı ve dijital öncelikli bir yaklaşım getirerek, iş modellerinden müşteri deneyimlerine, süreçlere ve operasyonlara kadar geniş bir yelpazede etkileşimde bulunuyor.


Veri odaklı bir yapı oluşturmayı, akıllı iş akışlarını desteklemeyi, daha hızlı ve daha akıllı kararlar almayı ve pazarın dinamiklerine gerçek zamanlı yanıt vermeyi amaçlayan şirketler dijitalleşen süreçleriyle beraber verimliliklerini arttırıyor, başka bir deyişle dijital dönüşüm, sigorta şirketlerini geleceğe hazırlıyor. 

crm ve 7 avantaj
tarafından ecemkurumsuz 18 Nis, 2024
CRM sistemlerinin sunduğu avantajlar, işletmelerin rekabetçi kalmasında ve müşteri memnuniyetini artırmasında kritik bir rol oynamaktadır. İşte CRM sistemlerinin şirketlere sağladığı 7 temel avantaj:
tarafından ecemkurumsuz 29 Mar, 2024
Uniqa, uzun yıllara dayanan tecrübesi ve alanında uzman kadrosu ile sektörün önde gelen şirketleri için dijital dönüşüm projeleri geliştiren bir teknoloji firmasıdır. Başta sigortacılık olmak üzere bir çok alanda anahtar teslim çözümler sunar. Yazılım geliştirdiği işletmelerin dijitalleşme süreçlerini kolaylaştırmak ile kalmayıp, rekabet avantajlarını arttırmak için kapsamlı destek ve danışmanlık hizmeti verir. İhtiyaçlarınıza yönelik yapay zeka destekli iş uygulamaları geliştirirken, firma dinamiklerinizi önemser adete firmanıza özel terzi işi teknolojik çözümler üretir. Uniqa benzersiz yaklaşımı ile; iş süreçlerinizi otomatize ederek karar süreçlerini hızlandırmayı, hata oranlarını azaltırken zaman ve mali kayıpların önüne geçmeyi, iletişim kanallarını daha güçlü kullanmayı ve şirket verimliliğinizi gözle görülür şekilde arttırmayı vaat eder. İş süreçlerinizi optimize ederek kurumsal düzeyde rekabet avantajı sağlar. Etkin şekilde tasarlanan iş süreçleri ile zaman kayıplarını en aza indirir ve kaynaklarınızı etkili şekilde kullanmanızı sağlar. Uniqa ile tekrarlayan görevleri otomatikleşir, manuel hataları minimize edilir, süreçlerinizi daha hızlı hale gelir. Uniqa, rekabet koşullarında ortaya çıkan değişikliklere daha hızlı yanıt almanızı sağlar, iş süreçlerinin izlenmesi ve analiz edilmesi yoluyla potansiyel riskleri belirleme ve azaltma konusunda şirketlere yol gösterir. Ekiplerin iletişim ve işbirliğini güçlendirir, daha iyi bir şekilde koordinasyon sağlamasına ve bilgi paylaşmasına yardımcı olur. Uniqa şirketlerin ihtiyaçlarını analiz eder ve onlara özel iş süreçleri geliştirir. Uniqa tarafından geliştirilen bazı örnek süreçler: Teklif Hazırlık Tekliflerin talep, hesaplama, risk değerlendirme, onay ve revizyon süreçlerini içerir. Sözleşme Onay Sözleşmelerin oluşturulması, ortak platformda düzenlenmesi, takibi ve onayı ile ilgili tüm adımları içerir. Müşteri İletişimi Call center IVR uygulaması ile entegrasyon ile otomatik kayıt oluşturulur ve diğer süreçler tetiklenir. Satın Alma Alınan tüm teklifler tek bir yerde toplanarak, satın alma süreci otomatik kurallara göre yönetilir. Şikayet Yönetimi Şikayetler ortak havuzda toplanır, sistem tarafından yönlendirme ve değerlendirme yapılır. Anket iletilir. Talep Yönetimi Hizmet veren kanallar üzerinden mail ile vaka oluşturulup gelen talebe göre süreç başlatılıp yönetmeyi sağlar. Acente Yönetimi Acente/Brokerlerin açılış, kapanış, evrak toplama, ziyaret, raporlama ve onay süreçlerinin yönetilmesi sağlanır. İdari İşler & IK İdari İşler departmanına yapılan taleplerin sistem üzerinden başlatılması ve hizmetin sonlandırılmasının takibi. Marka & İletişim Talep edilen işlerin onay sürecinden geçirilerek sistem üzerinden takip edilip raporlanması sağlanır. Tebligat & Resmi Yazışma Şirkete gelen resmi evrakların tek kanalda toplanıp ilgili birimlere iletilerek sonuçlandırılması takip edilir. Öneri Sistemi Çalışanların önerilerini sistem üzerinden ilettikleri, oylama ve değerlendirmelerin yine sistem üzerinden yapılabildiği yapı. Ödeme & Tahsilat Ödeme işlemlerinin kurallar çerçevesinde tanımlanması ve tahsilat taleplerinin sistem tarafından takibi. Risk Yönetimi Olası risklerin belirlenen parametrelere göre otomatik olarak hesaplanması ve ilgili teklif vb süreçlerin başlatılması. İmza & Onay Digital imza ile onayların müşteriye iletilmesi, müşteriden gelen evrakların sisteme aktarılması sürecini takip eder. Kalite Yönetimi Kalite prosedürlerine uygun iş adımlarının sistem üzerinde takip edilip, denetimlerin yapılması için platform.
Share by: