Her gün hukuki yükümlülüklerle, değişen müşteri talepleriyle, coğrafi ve kültürel faktörlerle ve ajans sorunlarıyla başa çıkmak zorunda kalan sigorta şirketleri, bu günlük sorunlara bir de sistem temelli sorunlar eklendiğinde adeta savaş halinde çalışmak zorunda kalıyorlar.
İş Süreçleri Yönetimi (BPM) gibi uygulamalar, sigorta şirketlerinin yaşadığı sorunları en aza indirmek için yapılan işleri dijitalleştirmeye olanak tanıyor.
Peki, BPM uygulamaları bunu nasıl başarıyor?
Sigorta şirketlerinin yaşadığı başlıca sorunlardan bazıları, farklı kanallardan gelen müşteri taleplerini bir araya getirememek ve manuel ve tekrarlayıcı işler nedeniyle koordinasyon eksikliğinden dolayı talepleri yönetemez hale gelmektir.
Entegre olmayan sistemlerle çalışmak, veri alışverişi yapamama ve manuel işlemlerin artmasına yol açarak iş yükünün artmasına neden olur.
Entegrasyon sorunları, dosya ve belgelerin izlenmesini zorlaştırır ve iş süreçlerinin aynı anda ajans, şirket veya kişiler tarafından yürütülmesini engeller.
Anlık verilerin izlenememesi, raporlama sorunlarına neden olur. SLA süreleri nesnel olarak hesaplanamaz, bu da işin tam olarak takibini ve üretkenliğin azalmasına neden olur.
Belgelerin doğru bir şekilde tasarlanmaması durumunda belge arşivleme büyük bir engel olabilir. Farklı türlerde ve boyutlarda belgeler dijital olarak arşivlenmeli ve istendiğinde erişilebilir olmalıdır, kritik öneme sahip belgeler ise bu arşivlerde sadece belirli kişilere görünür olmalıdır.
Genel olarak, entegrasyon, arşivleme, izleme, yetkilendirme, erişim, koordinasyon vb. sorunlar, sigorta şirketlerinin çalışmalarını zorlaştırır ve yavaşlatır. İşin yavaşlaması ise artan maliyetlere yol açar.
Sigorta şirketleri, BPM uygulamalarının iş süreçlerini yönetmenin yanı sıra vaka yönetimi özelliğini kullanarak yukarıdaki birçok problemi çözebilir. Bir vakayı bir ahtapotun gövdesi olarak düşünürsek, her kolunu ayrı bir sistem olarak düşünebiliriz. Gövde, müşterileri, başvuruları, süreçleri vb. ayrı sistemler olarak düşündüğümüzü koordine bir şekilde yönetir.
Bu koordineli yönetimle;