Sigorta Şirketleri BPM Uygulamalarıyla Değerlerini Artırıyor

Her gün hukuki yükümlülüklerle, değişen müşteri talepleriyle, coğrafi ve kültürel faktörlerle ve ajans sorunlarıyla başa çıkmak zorunda kalan sigorta şirketleri, bu günlük sorunlara bir de sistem temelli sorunlar eklendiğinde adeta savaş halinde çalışmak zorunda kalıyorlar.


İş Süreçleri Yönetimi (BPM) gibi uygulamalar, sigorta şirketlerinin yaşadığı sorunları en aza indirmek için yapılan işleri dijitalleştirmeye olanak tanıyor.


Peki, BPM uygulamaları bunu nasıl başarıyor?


Öncelikle, sigorta şirketlerinin karşılaştığı zorluklara değinelim:


Sigorta şirketlerinin yaşadığı başlıca sorunlardan bazıları, farklı kanallardan gelen müşteri taleplerini bir araya getirememek ve manuel ve tekrarlayıcı işler nedeniyle koordinasyon eksikliğinden dolayı talepleri yönetemez hale gelmektir.


Entegre olmayan sistemlerle çalışmak, veri alışverişi yapamama ve manuel işlemlerin artmasına yol açarak iş yükünün artmasına neden olur.


Entegrasyon sorunları, dosya ve belgelerin izlenmesini zorlaştırır ve iş süreçlerinin aynı anda ajans, şirket veya kişiler tarafından yürütülmesini engeller.


Anlık verilerin izlenememesi, raporlama sorunlarına neden olur. SLA süreleri nesnel olarak hesaplanamaz, bu da işin tam olarak takibini ve üretkenliğin azalmasına neden olur.


Belgelerin doğru bir şekilde tasarlanmaması durumunda belge arşivleme büyük bir engel olabilir. Farklı türlerde ve boyutlarda belgeler dijital olarak arşivlenmeli ve istendiğinde erişilebilir olmalıdır, kritik öneme sahip belgeler ise bu arşivlerde sadece belirli kişilere görünür olmalıdır.


Genel olarak, entegrasyon, arşivleme, izleme, yetkilendirme, erişim, koordinasyon vb. sorunlar, sigorta şirketlerinin çalışmalarını zorlaştırır ve yavaşlatır. İşin yavaşlaması ise artan maliyetlere yol açar.


Peki, BPM uygulamaları sigorta şirketleri için işleri nasıl kolaylaştırıyor?


Sigorta şirketleri, BPM uygulamalarının iş süreçlerini yönetmenin yanı sıra vaka yönetimi özelliğini kullanarak yukarıdaki birçok problemi çözebilir. Bir vakayı bir ahtapotun gövdesi olarak düşünürsek, her kolunu ayrı bir sistem olarak düşünebiliriz. Gövde, müşterileri, başvuruları, süreçleri vb. ayrı sistemler olarak düşündüğümüzü koordine bir şekilde yönetir.


Bu koordineli yönetimle;


  • Tüm acenteler için özel kanallar açılabilir ve tüm talepler tek bir sistemde toplanabilir.
  • Farklı sistemleri entegre ederek ve veriyi otomatik olarak alışveriş yaparak.
  • Toplantı ve işlem sürelerinde %50'ye kadar azalma sağlanır.
  • İhtiyacı olan görevlerin tahmini tamamlanma süreleri daha doğru olur ve bunların tamamlanma süreleri azalarak zamanlamalarına uyum sağlanır.
  • Görevlerin dağıtımı daha sistemli ve adil bir şekilde yapılır.
  • Acil konular otomatik olarak önceliklendirilir, gecikmiş işleri önlenir.
  • Son kullanıcılar tarafından gerçekleştirilen işlemlerdeki gereksiz iş yükü ortadan kaldırılarak işlem hacminde %15'e kadar artış sağlanır.
  • Tüm e-posta ve iç iletişim bir tek sistem üzerinden yönetilir, iletişim daha kolay ve güvenilir hale gelir bu şekilde, veri bütünlüğü en üst düzeyde tutulur.
  • Yetkilendirme dosya ve belge bazında yapılır, ilgili belgelere erişim gereksinimi duyanlar sadece bunlara erişebilir, gizlilik kavramı korunur.
  • Süreçlerdeki darboğazlar daha kolay tespit edilir ve geliştirilmesi daha kolay hale gelir.
  • Tüm süreçler bir sistem içine entegre edildiği için yeni işe alımlar için yönlendirme süresi azalır.
  • İşin dijitalleşmesiyle, kalite süreçlerindeki iyileştirmeler artar, insan hatalarının %75'inden fazlası engellenir.
  • Düzenleyici uyumluluk ve risk kontrolleri otomatik olarak gerçekleşir, yeni yasal yükümlülüklere daha hızlı ve kolay uyum sağlanır.
  • Tüm tamamlanan ve yürütülen süreçler kolayca izlenebilir. Akılcı iş izleme ve raporlama, doğru kaynak optimizasyonu ve bütçe yönetimi sağlar, maliyetleri azaltır ve üretkenliği artırır.
  • İş süreçleri yönetimi ile gereksiz iş yükü ortadan kalkar, dönüşler hızlanır, müşteri memnuniyeti artar. 


crm ve 7 avantaj
tarafından ecemkurumsuz 18 Nis, 2024
CRM sistemlerinin sunduğu avantajlar, işletmelerin rekabetçi kalmasında ve müşteri memnuniyetini artırmasında kritik bir rol oynamaktadır. İşte CRM sistemlerinin şirketlere sağladığı 7 temel avantaj:
tarafından ecemkurumsuz 29 Mar, 2024
Uniqa, uzun yıllara dayanan tecrübesi ve alanında uzman kadrosu ile sektörün önde gelen şirketleri için dijital dönüşüm projeleri geliştiren bir teknoloji firmasıdır. Başta sigortacılık olmak üzere bir çok alanda anahtar teslim çözümler sunar. Yazılım geliştirdiği işletmelerin dijitalleşme süreçlerini kolaylaştırmak ile kalmayıp, rekabet avantajlarını arttırmak için kapsamlı destek ve danışmanlık hizmeti verir. İhtiyaçlarınıza yönelik yapay zeka destekli iş uygulamaları geliştirirken, firma dinamiklerinizi önemser adete firmanıza özel terzi işi teknolojik çözümler üretir. Uniqa benzersiz yaklaşımı ile; iş süreçlerinizi otomatize ederek karar süreçlerini hızlandırmayı, hata oranlarını azaltırken zaman ve mali kayıpların önüne geçmeyi, iletişim kanallarını daha güçlü kullanmayı ve şirket verimliliğinizi gözle görülür şekilde arttırmayı vaat eder. İş süreçlerinizi optimize ederek kurumsal düzeyde rekabet avantajı sağlar. Etkin şekilde tasarlanan iş süreçleri ile zaman kayıplarını en aza indirir ve kaynaklarınızı etkili şekilde kullanmanızı sağlar. Uniqa ile tekrarlayan görevleri otomatikleşir, manuel hataları minimize edilir, süreçlerinizi daha hızlı hale gelir. Uniqa, rekabet koşullarında ortaya çıkan değişikliklere daha hızlı yanıt almanızı sağlar, iş süreçlerinin izlenmesi ve analiz edilmesi yoluyla potansiyel riskleri belirleme ve azaltma konusunda şirketlere yol gösterir. Ekiplerin iletişim ve işbirliğini güçlendirir, daha iyi bir şekilde koordinasyon sağlamasına ve bilgi paylaşmasına yardımcı olur. Uniqa şirketlerin ihtiyaçlarını analiz eder ve onlara özel iş süreçleri geliştirir. Uniqa tarafından geliştirilen bazı örnek süreçler: Teklif Hazırlık Tekliflerin talep, hesaplama, risk değerlendirme, onay ve revizyon süreçlerini içerir. Sözleşme Onay Sözleşmelerin oluşturulması, ortak platformda düzenlenmesi, takibi ve onayı ile ilgili tüm adımları içerir. Müşteri İletişimi Call center IVR uygulaması ile entegrasyon ile otomatik kayıt oluşturulur ve diğer süreçler tetiklenir. Satın Alma Alınan tüm teklifler tek bir yerde toplanarak, satın alma süreci otomatik kurallara göre yönetilir. Şikayet Yönetimi Şikayetler ortak havuzda toplanır, sistem tarafından yönlendirme ve değerlendirme yapılır. Anket iletilir. Talep Yönetimi Hizmet veren kanallar üzerinden mail ile vaka oluşturulup gelen talebe göre süreç başlatılıp yönetmeyi sağlar. Acente Yönetimi Acente/Brokerlerin açılış, kapanış, evrak toplama, ziyaret, raporlama ve onay süreçlerinin yönetilmesi sağlanır. İdari İşler & IK İdari İşler departmanına yapılan taleplerin sistem üzerinden başlatılması ve hizmetin sonlandırılmasının takibi. Marka & İletişim Talep edilen işlerin onay sürecinden geçirilerek sistem üzerinden takip edilip raporlanması sağlanır. Tebligat & Resmi Yazışma Şirkete gelen resmi evrakların tek kanalda toplanıp ilgili birimlere iletilerek sonuçlandırılması takip edilir. Öneri Sistemi Çalışanların önerilerini sistem üzerinden ilettikleri, oylama ve değerlendirmelerin yine sistem üzerinden yapılabildiği yapı. Ödeme & Tahsilat Ödeme işlemlerinin kurallar çerçevesinde tanımlanması ve tahsilat taleplerinin sistem tarafından takibi. Risk Yönetimi Olası risklerin belirlenen parametrelere göre otomatik olarak hesaplanması ve ilgili teklif vb süreçlerin başlatılması. İmza & Onay Digital imza ile onayların müşteriye iletilmesi, müşteriden gelen evrakların sisteme aktarılması sürecini takip eder. Kalite Yönetimi Kalite prosedürlerine uygun iş adımlarının sistem üzerinde takip edilip, denetimlerin yapılması için platform.
Share by: